Opening Kaart Mening Informatie

Brasserie Belga Queen
3/5

Belgische keuken

Mijn mening geven

Vreselijk
Matig
Gemiddeld
Heel goed
Uitstekend
Mijn review
Vraag
Nog eens 5 letters alvorens uw mening te posten
Auteur : ()
Afmelden van profiel veranderen

Mening

25 Meningen
3/5
erwinvharmelen zo 20 dec 2015 - 20:30

Lekker eten, zeer onvriendelijke bediening. Zojuist uit eten geweest in dit restaurant. Omdat wij onze kleine baby bij ons hadden werden we in een soort van verdomhoekje geplaats waar we vervolgens in anderhalf uur tijd door vier verschillende obers werden geholpen. Hoewel het eten erg lekker was werd er verder nauwelijks naar ons omgekeken, de persoonlijke benaderingen was erg ver te zoeken. Jammer voor een dusdanig prijzig restaurant.

kurt15 zo 9 feb 2014 - 22:34

Goed maar erg prijzig. De zetels mogen gerust wat comfortabeler...

Bertrand M ma 3 jun 2013 - 12:41

Bij het binnenkomen krijg je een ongelooflijk waaw-gevoel. Dit is echt een ongelooflijk mooi restaurant, wat mij betreft een van de allermooiste van België! Gerechten waren lekker, heel mooi geserveerd. Bediening was wel niet wat je verwacht in deze prijsklasse, moet echt professsioneler en persoonlijker.

4LBFVZ1V za 23 feb 2013 - 14:38

Gisteren een heel leuke avond gehad samen met mijn dochter in de Belga Quin, het eten was super lekker, origineel, niet zwaar, mooi gepresenteerd. En ook de rekening viel heel goed mee. Een suggestie voor het etablissement: vervang zo snel mogelijk al grote logge zetels door de mooie stoeltjes die er al her en der staan, ze zitten echt niet goed. Achterover liggen gaat nog een beetje maar dan kan je niet met elkaar praten.

wo 28 nov 2012 - 12:15

Uitstekende avond , eten was zeer lekker en bediening dik in orde , voor herhaling vatbaar

wo 31 okt 2012 - 10:13

In het verleden soms niet altijd constant maar sinds de nieuwe keuken die begin 2012 geïnstalleerd werd is dit een topzaak!

Petra Carpentier
Petra Carpentier di 2 okt 2012 - 00:16

29/9/2012 zijn wij in de belga queen in gent gaan eten;wij hadden het verjaardagsmenu genomen,waar aperitief,wijnen of bier,water en koffie inbegrepen was;wat bleek:op de rekening werden aperitief en koffie voor degenen die het menu met bier genomen hadden,apart aangerekend.Toen wij daar vragen over stelden,bleek 'dat zo te zijn'.Daarna hebben we ons tot een andere ober gericht met dezelfde vraag,die eerst aangaf dat in beide menus alle drank inbegrepen was.Deze ober werd terecht gewezen,door zijn collega,waar we de vraag eerder aan gesteld hadden en trok toen zijn woorden terug.Toen we daarna het menukaartje bovenhaalden en aantoonden dat alles inbegrepen moest zijn in beide menus,werd ons uiteindelijk 37 euro terugbetaald!Wij raden het niemand aan!!

Jan B. za 14 apr 2012 - 22:23

zeer tevreden / vriendelijke bediening / misschien 1 min puntje : de zetels vind ik niet zo comfortabel ( men zit te diep) ik heb nl rugproblemen . Met een stoel heb ik meer rugsteun . Verder is alles picobello . Voor herhaling vatbaar . Zeer goed gegeten . Vlotte bediening . De garcon was een zeer lieve jongen .

vr 23 mrt 2012 - 15:57

Top zaak ! Een must om dit restaurant in Gent te bezoeken.

za 18 feb 2012 - 14:50

12/02 Ter gelegenheid van Valentijn en een verjaardag hadden wij een tafel gereserveerd op de eerste verdieping met zicht op de graslei. Bij aankomst was onze naam niet te vinden. Na een tijdje zoeken werd deze toch gevonden, maar wij kregen te horen dat de eerste verdieping reeds vol zat. Na aandringen kregen wij toch noch een tafel, weliswaar zonder tafelloper en niet aan het raam. Ik bestelde een fles wijn en mocht deze met mijn vinger op de kaart aanwijzen, de bediening was nog nog niet lang in dienst. Zowat 15 m later komt iemand een bordje bij mijn vrouw neerzetten met 2 kleine potjes (een beetje ham) een een schaaltje olijven. Blijkbaar moest dit de amuses voorstellen voor ons beiden. Hierbij nog 2 ijskoude broodjes en een stukje boter, ijskoud en nat. Een andere kelner zette de voorgerechten neer zonder een woord en draaide zich om. Mijn vrouw had echter geen bestek. Ook dit moesten wij vragen. Wij vroegen nog een broodje. Opnieuw ijskoud en zonder boter. Boter gevraagd en ook gekregen. Voorgerechten: Sint Jacobs schelpen, 4 stuks, goed gebakken maar jammer genoeg een halve theelepel saus zonder smaak voor 22 € Eendenlever, een klein schijfje, een miniem potje met een "Crème brulé van eend zonder smaak, een klein brioche broodje niet vers en een 10 gr.uienkonfituur. voor 21 € De ossenhaas was besteld à point en werd bleu gebracht. Het bord wordt weggehaald en 15 minuten later kregen wij exact hetzelfde bord terug. Geen andere groentjes ( trouwens ook smaakloos ) en geen andere frietjes. Mijn vrouw liet dan ook haar bord staan. En ik was intussen al lang klaar met mijn vier kleine stukjes tonijn voor 30 €. Voor 164 € was onze avond verpest en vertrokken wij met honger. De zaakvoerder hierop aangesproken, zei dat Belga Queen eigenlijk maar een brasserie is en daarom niet overal tafellopers worden gelegd en dat de service in een brasserie anders is dan in een restaurant. Hiervoor heb ik begrip, maar niet als men dergelijke prijzen vraagt. De tafel naast ons had net een dergelijk verhaal en als men de kaart en de gerechten bekijkt, wordt onmiddelijk duidelijk, dat deze opgemaakt werd, om bijna alle gerechten door hulpkoks te laten klaarmaken. Echte bereidingen waren nergens te zien en alles was zonder liefde en kennis van zaken op het bord gegooid. Erg jammer voor deze mooie locatie, maar wij kwamen eigenlijk om te eten en niet alleen om de architectuur te bewonderen.

RayVanGent ma 24 okt 2011 - 18:51

Voor de vijfde keer gaan eten in de Belga Queen en ook nu weer aangename brasseriekeuken voorgeschoteld gekregen. We werden stijlvol ontvangen, naar de tafel voorgegaan door een kokette dame en bediend door een een attente en erg vriendelijke ober. De lendebiefstuk voor twee personen was iets meer gebakken voor mijn echtgenote dan voor mezelf, precies zoals gevraagd. De huiswijn was goed en een duurdere Zuid-Afrikaanse variant van 8,50 EUR per glas nog beter. De zetels ogen knus, maar wie een tere rug heeft vraagt best een tafel met stoelen of extra kussens voor in de zetels. De ligging aan de mooiste lei van Gent en de strakke maar warme constructie van staal en hout, als een kubus geschoven in het gestripte middeleeuwse pand, maken de belevenis steeds weer uniek.

za 15 okt 2011 - 20:41

3 weken geleden tafeltje voor 4 gereserveerd, toen we met onze vrienden aankwamen geen reservatie te vinden op onze naam?? Daar sta je dan, ze hebben dan toch nog een tafeltje gevonden om ons aan te zetten, we hadden beter direct buiten gestapt. Onvriendelijke bediening, oncomfortabel zitten in de zetels, te duur en zeer slecht!! Voorgerecht carpaccio van zalm en heilbot, de vis stonk!! mantelschelpen, rauw lauw zonder smaak, eend als voorgerecht, uitgedroogd, super taai, koud, borden niet voorverwarmd, aardappelen lauw, dessert, als je blind proefde wist je de smaken niet te benoemen!! Wijn was lekker maar veel te duur. Als ik nog eens 285 € betaal voor 4 personen zal het zeker daar niet meer zijn, dat ze maar vlug het faillissement aanvragen in plaats van de mensen hun avond te verknoeien!!

di 18 jan 2011 - 06:32

uniek en mijn favoriete ..Dit is en blijft

VanessaD. di 21 dec 2010 - 11:24

Tegenvaller van jewelste. Het gebouw gaat met alle eer lopen, maar voor de rest weinig fraais. De zetels zijn inderdaad niet comfortabel. De bediening was dat nog minder. Zeer arrogante ober duwt ons de menukaarten in de handen en vraagt niet of we een aperitief willen. Even later komt hij – tegen z’n zin, uiteraard – vragen of we gekozen hebben, waarop iemand zei dat we graag eerst een aperitief zouden kiezen, en we de wijnkaart nog niet gezien hebben. Hij neemt onze keuzes op en brengt later de aperitiefkaart (nog geen wijnkaart) en gooit bordjes met brood op tafel – geen hapjes te bespeuren. Een dikke 20 minuten later (nog steeds zonder aperitief) komen 2 andere obers ons de voorgerechten brengen… We sturen ze terug en zeggen de eerste ober dat het niet klopt, waarop hij geërgerd met zijn ogen rolt (!) – en wij de zaalverantwoordelijke willen spreken. Met veel schwung komt hij zich excuseren, belooft ons koffie van het huis en zegt dat de ober in kwestie zelf zijn ontslag gegeven heeft – “hij gaat er sowieso uit”. Een half uurtje bekommert hij zich om onze tafel (de arrogante ober laat ons gelukkig met rust), en daarna verdwijnt hij. Ondertussen het eten: voorgerechten niet slecht, maar de carpaccio was ondermaats. Wijnen veel te duur voor wat ze zijn, het is echt zoeken naar een wijn die er qua prijs-kwalliteit mee door kan. Hoofdgerechten véél te minnetjes, de fazant doet zelfs niet dénken aan fazant… De afsluitende kazen vind je in elke buurtwinkel, zo gewoon (en hard) waren ze. De beloofde excuuskoffies zijn er nooit doorgekomen… Oneerlijke gerechten en bediening.

ma 29 nov 2010 - 15:49

Zware teleurstelling!! Vooral personeel....

kick1998 zo 14 nov 2010 - 13:55

Zijn onlangs gaan eten.Het eten was van ver op het bord gesmeten.Daarnaast werd het eten op tafel gesmeten door een zeer onvriendelijke juffrouw.Personeel werkt daar heel zeker tegen zijn zin.Zeker geen aanrader!

7800 vr 5 nov 2010 - 16:02

Dit is en blijft een fantastische zaak die ik graag bezoek. Zeker de lounge bar is na een goed diner een aanrader.

ural zo 26 sep 2010 - 02:11

fantastisch ..

foxyfox69 za 11 sep 2010 - 15:59

Vergane glorie...enkele jaren droegen capabele mensen hier de zaak. Blijkbaar is elk van hen vervangen door een tweederangsacteur zonder beroepskennis. Niet voor niets zit Pinto in de problemen. Midi Station dicht, Belga Queen Gent onder curatele en Brusselse vestiging dezelfde weg op....prijs kwaliteitverhouding is zoek, onbekwaam personeel en dito management.Pinto is een fantastisch ontwerper maar heeft van horeca geen kaas gegeten ofwel zijn de projecten te megalomaan voor dit kleine landje.

di 9 mrt 2010 - 08:03

Bediening was snel, maar niet opmerkzaam. Elke taak (apero tot dessert annex drank) was per persoon opgedeeld. Onze aperitiefglazen zijn tot aan het hoofdgerecht op tafel blijven staan. Presentatie op borden was prima, hoewel wat overprijsd. Voorgerecht met rauwe ham mooi, maar nog zand in sla. Hoofdgerecht (Duke varken) was zeer mooi afgewerkt. Wijnprijzen een beetje buiten categorie. Stoelen niet echt comfortabel om te eten. Intérieur indrukwekkend, doch veel te rumoerig door openheid en glas. Houten afwerking had meer effect gehad. Lange afstanden tussen overeenzittende gasten maken verhoogd lawaai tijdens conversaties. Veel cinéma: ontvangst door twee mensen, waarvan één nauwelijks Nederlands kon (BELGA ! Queen). Nee, dus. Er is zeker beter op de markt.... En zeker voor die prijzen...

BE v. za 6 jun 2009 - 19:49

Leuke omkadering. Goed eten, niet overdreven grote porties. Vrij duur in zijn genre. Zeker voor herhaling vatbaar, maar gezien de prijs, niet iedere maand.

do 12 mrt 2009 - 13:25

Gisteren 15/02/09 heb ik en mijn echtgenoot een bezoek gebracht aan uw mooi restaurant in Gent. We hadden juist voor ons vertrek jullie website bezocht en keken uit naar het degustatiemenu met aangepaste dranken. Groot was onze verbazing toen we te horen kregen van de zaalbediende dat deze menu niet beschikbaar was, niettegenstaande deze nog op de menukaart stond! We hebben dan maar voor de Valentijnsmenu 3 g gekozen met telkens een glas witte wijn bij het voorgerecht en rode wijn bij het hoofdgerecht . Het voorgerecht was iets anders dan voorzien was in de menu.De rode wijn tijdens de hoofdschotel kwam er slechts na een wenk naar de ober toe, onze hoofdschotel was toen bijna voor de helft op. Tijdens het afrekenen kreeg ik een som te betalen voor consumpties die inclusief bij de menu waren. Na mijn opmerking werd de som van 24 euro in mindering gebracht. Ik en mijn echtgenoot hadden toch wel iets meer verwacht van jullie restaurant en nog geen sorry op de email die we naar jullie stuurden i.v.m. onze klacht!

Cyber Lounge
Cyber Lounge di 9 sep 2008 - 20:53

Eén van mijn favoriete restaurants in Gent... Prachtig interieur, vriendelijke bediening en vooral superlekker eten. Probeer eens de overheerlijke varkenswangetjes of de dagschotel waarvan je elke weekdag kan genieten. Tip : schrijf je in voor de nieuwsbrief op de site en ontvang elke maandag een weekoverzicht van de dagschotels.

siegfried b. zo 17 aug 2008 - 17:43

Lang niet slecht, maar veel te duur voor wat het (maar) is. De locatie is top; al de rest veel minder. En vooral: service beneden alles. Ik hou niet van obers die de stiel leren op mijn bord. En als men mij vriendelijk vraagt of ze mijn paraplu zullen nemen, en achteraf zijn ze die kwijt. Tja...

Mary Peters
Mary Peters di 4 jun 2013 - 09:13

This is without a doubt one of the most beautiful restaurant interiors I have ever seen. Dining in these surroundings is a sheer pleasure. The food was pretty good, service was impeccable and there was a nice busy atmosphere. The bill was way too high though.

Toon meer commentaren

Informatie

ELR7K5O2
Graslei 10, - 9000 Gent, België
Contacteren
+32 9 280 01 00
www.belgaqueen.be

Openingsuren

maandag
12:00 - 14:30 / 19:00 - 23:00
dinsdag
12:00 - 14:30 / 19:00 - 23:00
woensdag
12:00 - 14:30 / 19:00 - 23:00
donderdag
12:00 - 14:30 / 19:00 - 00:00
vrijdag
12:00 - 14:30 / 19:00 - 23:00
zaterdag
12:00 - 14:30 / 19:00 - 00:00
zondag
12:00 - 14:30 / 18:30 - 23:00

Diensten

  • Betaling
    • Betaalkaarten
    • Kredietkaarten
  • Commodities
    • airconditioning
    • Terras
    • Toegankelijk rolstoelgebruikers

Promoties

Brasserie Belga Queen biedt momenteel geen promotie of vermindering op CityPlug.be.
Aanmelden om gratis op de hoogte te blijven over de beste deals in uw buurt.

Kaart

Dichtbij

  • Wijken
  • Wegen
    • Graslei
    • Hazewindstraatje
    • Schuddeveestraatje
    • Grasbrug
    • Hooiaard
  • Openbaar vervoer
    • Korenmarkt Perron 2 (131m)
      De Lijn317183839N17N3
    • Korenmarkt Perron 3 (162m)
      De Lijn424317183839N3N17N4
    • Sint-Michielsplein (187m)
      De Lijn
    • Korenmarkt Perron 1 (197m)
      De Lijn12122N1
    • Korenmarkt Perron 5 (238m)
      De Lijn122N1
  • Toerisme
    •  Stadhuis Gent (290m)