De Blauwe Vogel

Diensten Reisbureau in Sint-Truiden

  4.5/5

212 Reviews

De Blauwe Vogel
62 Luikersteenweg

3800 Sint-Truiden | België

Google maps »

  011705500 011705500

€€
50.81077 5.190844

Score :

Uw ervaring uit eerste hand helpt. Bedankt!

Uw mening heeft een belangrijke invloed op de de keuze van andere gebruikers op deze site. Bovendien opent het de conversatie met de uitbater die mogelijk met uw opmerkingen rekening kan houden om zo zijn service te verbeteren. Daarom vragen wij om onderstaande regels te respecteren. Wees Eerlijk en objectief. Berschrijf uw ervaring zoals u ze heeft ondervonden. Beleefd. Vermijd agressief taalgebruik, zelfs al had u een negatieve ervaring met de zaak in kwestie. Eerlijk in uw review wanneer u uitbater of werknemer bent op de plaats waarover u een review schrijft. Gelieve niet: Negatieve reviews te publiceren met als enig doel de uitbater te schaden. Mensen persoonlijk aan te vallen Reviews te kopieren van gelijkaardige websites

Sorteren op:

Berendrechtm BerendrechtmBeginner • 1 review(s)

5 25/04/2016

Als het goed is, moet het ook gezegd worden. In februari 2016 deden we een reis met de blauwe vogel naar Cuba. Ter plekke was een hoteloverboeking in Havana. Het was er dan ook enorm druk : je kan het je niet voorstellen als je er niet bij was. echt een MASSA in de hoofdstad van Cuba. We logeerden dus niet in Havena zelf maar in Varadero. Van het hotel : geen klagen, mooie kamers en in plaats van volpension kregen we allinclusief. Maar het betekende wel dik 2 uur naar Havana en terug en dat 3 dagen op rij dus veel tijdverlies met in de bus te zitten. Deze ochtend bracht facteur Eddy een omslag van de blauwe vogel met daarin een brief en compensatie van vijfhonderd euro. Een heel mooi gebaar voor 3 nachten. In plaats van kritiek te geven als het niet goed is, wou ik deze reactie even posten als dank. Want als het goed is, zullen weinigen dat op internet plaatsen. Berendrecht Mathieu - Borgerhout.

Nuttig 4 • Nutteloos 0

RuyloftAdriaan RuyloftAdriaanBeginner • 1 review(s)

5 22/04/2016

Grote cultuur reis doorheen italie Hierna mijn beoordeling ( vertrek van april 2016 ) Vliegreis : 9/10 stipt vertrokken met Brussels airlines ( ondanks terreur dreiging ) Gids : 9/10 (heel gedreven dame, immer enthousiast ) Maaltijden : 8 /10 ( copieus en veel aandacht voor lokale streek producten ) Hotels : 8/10 Venetie : super, wel wat ver van het historisch centrum gelegen ( vaporetto boot nodig ) Bologna : subliem Firenze : minst van allemaal Siena : top Viterbo : charme hotel, meest persoonlijke ontvangst Rome : prima, wel sober ontbijt Napoli : correct, wel te druk gelegen in centrum ( veel lawaai van vespas tot laat in de nacht ).

Nuttig 8 • Nutteloos 0

dirk.schiettekatte dirk.schiettekatteBeginner • 1 review(s)

5 19/04/2016

Vandaag 19/4/2016 zijn we terug thuis van de 15 daagse rondreis in Thailand. Door de aanslagen in Brussel zijn we vanuit Schiphol moeten vertrekken maar dat was allemaal mooi geregeld met een bus vanuit Leuven. De reis zat goed in elkaar. Aangezien we met een kleine groep waren hadden we enkel de lokale gids. Onze Thaise gids Adam heeft dit perfect gedaan. Hij heeft de hele reis Nederlands gesproken, dikke proficiat hiervoor. Er zijn verschillende Belgische ministers die dit niet zo goed of zelfs niet kunnen. Over deze reis kan ik niet meteen een negatief iets bedenken. Ook de groep was super tof. Iedereen bedankt voor de prachtige vakantie.

Nuttig 16 • Nutteloos 0

Monteyne MonteyneBeginner • 1 review(s)

5 15/04/2016

Sicilie : 5 april tot 12 april 2016 Goede punten : * Professionele gids Theo. Erg enthousiast & behulpzaam * Druk programma - niet vermoeiend * Degelijke hotels * Extra pluim voor eten : was bijzonder lekker met veel aandacht voor regionale producten Mindere punten : * Vertrek en aankomst in Luik ( in plaats van brussel wegens aanslag ) Er werd geen vervoer ingelegd, luik is voor ons andere kant van het land. Dhr. Monteyne F - Poperinge.

Nuttig 14 • Nutteloos 0

VanwalleghemB52 VanwalleghemB52Beginner • 1 review(s)

5 12/04/2016

Merci om onze reis te redden. Na de aanslagen & sluiting van Brussel waren we ronduit in paniek. We gingen immers via London naar Zuidafrika vliegen. Maar vliegtuigen stegen niet op in brussel en british airways bood geen deftig alternatief. Dit kantoor heeft dan hemel en aarde bewogen om onze groep dan toch maar in za te krijgen. Chapeau ! Bus vanuit leuven naar dusseldorf. Van daaruit via london dan toch in johannesburg geraak. En bij de retour : idem. Chapeau ! Vanuit kaapstad op parijs gevlogen en daar stond de bus ons op te wachten & bracht ons terug naar leuven. Dit heeft ons geen cent meer gekost. We zijn een pak belgen tegengekomen, die een klein fortuin moesten ophoesten voor nieuwe vluchten. In tijden van nood kent men zijn vrienden. De reis zelf ( we zouden het nog bijna vergeten ) was dubbeldik in orde. Louis, onze gids, was meer dan goed en de hotelaccomodaties, maaltijden en safaris stuk voor stuk top. Een grote merci voor het blauwe vogel-team, want heb vernomen dat ze juist in deze periode een pak afreizen hadden over de hele wereld. Ze hebben het hoofd koel gehouden en zelfs op zondag stonden ze paraat. Chapeau vanwege Vanwalleghem Bruno & familie uit Keerbergen.

Nuttig 21 • Nutteloos 0

windmolders.maurice windmolders.mauriceVaste bezoeker • 5 review(s)

5 02/04/2016

Wij vinden het zo jammer dat sommige mensen hun en ander mee trekken in hun negatieve instelling en zo deze mooie reis vergiftige fijn dat de meerderheid positief was en begrip toonde voor de situatie wij zijn dankbaar voor de beslissing van de piloot sommige staan er niet bij stil wij zijn dankbaar dat wij DANY EN PATTSY alles zo goed geregeld hebben( Begeleiders geen gidsen) Ze hebben zo veel gedaan en zijn heel kalm gebleven Wij zijn dankbaar dat de hotel eigenaars direct voor ons klaar stonden voor 280 mensen (onvoorzien) Dankbaar dat Costa ons vergoed heeft en voor de andere attenties Dankbaar dat Costa zo mee leeft met ons en Belgie (minuut stilten ) en het aflflf lasten van de activiteiten die dag In plaats van te genieten van wat je hebt in zo een situatie, en niet te kankeren over futiliteiten Het leven is zo kort geniet van wat je hebt Ja wij hadden de begeleiders bij ons en jullie niet in Parijs(de meerderheid van de mensen van de vlucht van Parijs was meelevend en heel positief) is er iets gebeurd met jullie neen dus leef niet met als (dat bestaat niet ) gisteren is voorbij-alleen het nu leeft-morgen zullen wij mischien ook beleven-(als bestaat niet) Denk daar over na Bedank DANY, PATTSY, PILOOT, DE MENSEN OP HET EILAND, COSTA EN BLAUWE VOGEL Maurice en Rita Windmolders Van Reusel.

Nuttig 25 • Nutteloos 1

freddy.vermaercke freddy.vermaerckeBeginner • 1 review(s)

5 31/03/2016

Perfecte organisatie beleefd tijdens onze Thailand-reis van 8/3/2016. Vooral onze gidsen Nele & Jimmy : super service. We waren op 22/3 om 07. 00 uur geland en waren nog maar een kwartier weg van de luchthaven, alvorens die vreselijke aanslag plaatsvond. We zijn allebei dolgelukkig dat we nog leven, het had anders kunnen lopen. Kantoor belde ons op, om te horen of alles OK was. Dat hebben we beide erg gewaardeerd. Dhr. en Mevr. Vermaercke Freddy - Drongen.

Nuttig 23 • Nutteloos 0

schelkens.ost schelkens.ostBeginner • 2 review(s)

1 30/03/2016

Bymarc : ik weet niet waarom u mijn naam vernoemt in uw eerste review. Ik zou begod ook niet weten wie u bent en waar u woont. Het klop dat er het één en het ander wat verteld is geweest op de info-dag niet klopte. De coca-cola groep, de loopafstand vanaf de haven naar het stadje, de mooie aanleghaven, de drankbonnetjes,. werd inderdaad verkeerdelijk vermeld. Maar voor ons was dit uiteindelijk niet zo belangrijk en we hebben ons fantastisch geamuseerd. Spijtig voor jullie dat blijkbaar Parijs iets minder geregeld was, daar hebben wij geen ervaring mee. Maar wat wij meemaakten met de noodlanding, zou ik ook niemand willen toewensen (wij hadden evengoed in het nieuws kunnen staan). Niemand kon hier iets aan doen en gaandeweg hebben we toch nog een heel mooie reis gehad. Mvg.

Nuttig 6 • Nutteloos 1

BYMARC BYMARCBeginner • 2 review(s)

1 30/03/2016

Mr Devries, wij vragen geen geldsom, ik weet niet vanwaar je daar mee komt. Wat wij proberen duidelijk te maken is dat de inlichtingen door de blauwe vogel ons gegeven niet correct zijn. Ik ben blij dat je zegt dat je geen bonnetje kreeg, maar volgens Mr Trudo en ik zal zijn woord gebruiken: "met dat drankenpakket doe je een goeie zaak, Je moet maar eens op het einde van de reis je bonnetjes samen nemen en uittellen voor hoeveel je gedronken hebt. " Dat het geen coca cola was doet mij niks, maar dan moet het ook niet zeggen op de informatievergadering, was alles volgens U dan op wandelafstand ? Kon jij overal betalen met euro's ? Deze info hebben wij gekregen op de info vergadering van 8/3 in de namiddag. Heb jij gehoord dat de groep via Parijs zelf met zijn valies kon rondlopen ? Volgens Mr Trudo, en ik citeer "geef je je valies af in brussel" (dat is waar ik op de bus stapte) "en kreeg je ze terug op je kajuit" Goed dat je bij jullie noodlading begeleiding hadden he. Maar wat indien het nu het vliegtuig vanuit Parijs geweest zou zijn ? Waar zat dan onze begeleiding ? Dat de groep via parijs geen informatievergadering gehad heeft op het schip na aankomst s morgens zal je waarschijnlijk ontgaan zijn, wij hebben zelf geen uitnodiging ontvangen. Toch was mijn reissom dezelfde als die van jullie, integendeel blauwe vogel geeft zelfs geen korting voor derde persoon in dezelfde kajuit, iets wat je als je boekt via Costa wel krijgt en klein verschil van 800 euro Als je nog enkele voorbeelden wens laat mij dan maar iets weten, k zal je de reacties van De blauwe vogel bezorgen. Voor mij geen blauwe vogel meer!

Nuttig 1 • Nutteloos 3

DevriesRicardo DevriesRicardoBeginner • 1 review(s)

5 30/03/2016

We hebben ook deelgenomen aan deze Caraibencruise. Heb me echt ronduit geergerd aan reactie van een handvol medereizigers. Wat was er gebeurd ? De 2 begeleiders waren op ons vliegtuig, de rechtstreekse vlucht vanuit Brussel naar Guadeloep. We hebben een noodlanding moeten maken in de Azoren. Gelukkig verliep alles VEILIG. werden ondergebracht in hotel ( vrij snel ), kregen diner. Hebben geslapen in een hotel bed en de ochtend erop was er een nieuw toestel dat ons doorvloog naar Sint-Maarten. Daar aangekomen hebben we een eiland tour gekregen, BBQ op het strand en na de lunch was het schip aangemeerd & konden we moe inschepen. Al bij al vlot geregeld, gezien de omstandigheden. De avond aan boord werd overschaduwd door enkele schreeuwers van de Parijsvlucht die geen begrip hadden voor de situatie. En dat is heel de cruise zo gebleven. Die 10 heethoofden hebben het de begeleiders niet gemakkelijk gemaakt met verwijten en ander fraais naar hun kop te slingeren. We waren beschaamd in hun plaats : wat kunnen die mensen daar aan doen ? Van Costa hebben we dan een heel mooie geste / riante geldsom ontvangen voor de dag verlies van onze cruise & de panne / overnachting in de Azoren. En natuurlijk waren de heethoofden van Parijs nu dubbel jaloers, want zij kregen natuurlijk geen vergoeding. Hun vliegtuig was normaal opgestegen & geland zoals voorzien. Maar dat vonden ze niet kunnen & ze eisten ook een dikke vergoeding. Costa hield het been stijf, met recht en rede. Er waren geen dranken van de Coca Cola, alles was van Pepsi. Voor ons was dat geen drama. Gek dat men daarover durft zeuren, wetende dat op dat moment een ramp in Brussel heeft plaatsgevonden. Plaatsvervangende schaamte nam meester over mij. en we kregen geen bonnetjes, als we iets dronken. Want alle dranken waren allemaal inbegrepen. Nergens moesten we betalen voor een drankje. Nogal logisch dat je dan geen betalingsbewijs krijgt. Enfin, we hebben weer heel wat mensenkennis opgedaan & stonden soms ronduit versteld van sommigen hun gedrag. Gelukkig was de meerderheid wel tevree en konden ze begrip tonen voor de externe factoren waar niemand schuld aan heeft. DIKKE PLUIM VOOR DANY & PATSY, onze begeleiders.

Nuttig 6 • Nutteloos 1

BYMARC BYMARCBeginner • 2 review(s)

1 30/03/2016

Fijn te horen dat jullie een prachtige reis gehad hebben. Wij zijn ook juist terug van de cruise met de Costa favolosa via de blauwe vogel. Wij zijn via Zaventem met de bus tot Parijs en vandaar het vliegtuig gegaan. Daar waar er voor de reizigers via Brussel TWEE begeleiders waren, was er voor de groep via Parijs NIEMAND als begeleiding. Kleine bemerking wat indien dat vliegtuig problemen zou gehad hebben? Waar was dan onze begeleiding ? Ik betaalde ook voor een reis met begeleiding. Men heeft ons NOOIT op de hoogte gebracht dat er pas begeleiding zou zijn vanaf aankomst op het schip. Bij aankomst op het schip hebben jullie s anderdaags een infovergadering gehad, de groep via Parijs had zelfs geen uitnodiging ontvangen. Bij aankomst op de boot had ik toch verwacht dat de begeleider zich zou kunnen voorstellen hebben tijdens het avondmaal, maar helaas niemand gezien. Dat we vanuit Parijs zouden vertrekken dat wisten wij inderdaad, maar dat we zelf ons plan moeten trekken in Parijs en met onze valiezen moeten rondlopen dat zei mij niemand. Jullie valiezen werden bij de terugreis van op schip in Luik afgezet tof. wij de onze ophalen in de cruise terminal, naar de bus brengen, vanop de bus naar de incheckbal in de luchthaven, bij aankomst vanop de luchthaven terug op de bus. Daar heeft men tijdens de infovergaderingen nooit over gesproken, integendeel volgens Trudo geef je uw valiezen af in brussel en krijg je ze terug in je hut. Tijdens de informatie vergadering vooraf werden onjuist informatie gegeven. Je kom overal betalen met euro's klop niet. Mensen die via Parijs vlogen konden hun seat niet voorbehouden volgens Trudo. Bij nazicht kom dit wel tot 96 uur voor vertrek. Dat je op het einde kon nakijken wat je drankrekening zou geweest zijn indien je geen drankenpakket zou nemen, aan de hand van de bonnetjes. Hebben jullie aan boord dranktickets gezien ? Ik niet. Dat je geen uitstapen hoefde te nemen want alles lag op wandelafstand, dit hebben jullie toch ook kunnen ondervinden dat dit onjuist was. De dranken kwamen volgens mr Trudo toch ook van de coca cola company ? Hebben jullie dranken van de coca cola co gezien ? informatie over de labels aan de valies sprak zich tegen. Volgens reisdocumenten mocht je geen copy nemen, maar diende je bij het inchecken bijkomende labels te vragen, in de brochure van de reisbegeleider diende je een copy te nemen zodat je minstens twee aan je valies hingen. Weet je ondertussen reeds waarom je minstens drie copy's van je identiteitskaart diende mee te nemen. Als je Mr Trudo dan zegt dat zijn informatie/communicatie niet correct is dan krijg je de volgende reactie ik citeer hem: Denk dat U toch ouder bent dan 7 jaar & zelf een vliegtuig kan instappen. En als U ons niet goed vindt, boek dan toch gewoon ergens anders. Volgende keer best een cruise met kleuterleidster boeken & eigen Coca Cola meenemen… IK GEeF EEN MASSA TIPS & WEETJES. UITERAARD BEN IK GEEN WANDELENDE ENCYCLOPEDIE. En heb ik nog wel wat reactie gekregen. Wie het wenst kan ze krijgen, Dus voor mij NOOIT MEER BLAUWE VOGEL.

Nuttig 1 • Nutteloos 2

schelkens.ost schelkens.ostBeginner • 2 review(s)

5 29/03/2016

Net terug van een mooie cruise in de Caraïben. Desondanks de tegenslag van de noodlanding in Santa Maria met als gevolg dat de boot zonder ons vertrokken is, hebben we een zeer mooie cruise gehad met de costa Favolosa. Alles is perfect geregeld, ook dank zij onze begeleiders Patsy en Danny die meer dan hun best gedaan hebben om al wat verkeerd liep recht te zetten, zeker met een groep van 280 mensen. Ook de onverwachte landing in Luik ipv Zaventem werd perfect opgevangen met bussen. De groep reisgenoten waren ook fantastisch. Het merendeel bleef rustig bij de tegenslagen, behoudens enkele mensen die liever met een kapot vliegtuig hadden doorgevlogen en soms heel lastig en arrogant waren. Nogmaals chapeau voor Patsy en Danny! Ik deed nog nooit een cruise en de 1e ervaring met de Costa Favolosa was indrukwekkend met zijn prachtig interieur. Als ik een kleine opmerking mag geven ; men beweerde op de info-dagen dat er altijd op de mooiste plekken van het eiland werd aangelegd. Dit was het tegendeel, de havens waren vuil en meestal een eindje van de te bezoeken stad. Ik zou best bereid geweest zijn iets meer te betalen voor bijv. een 2-tal excursies. Nu was de tijd zeer kort en het aanbod soms groot (beste was dan ook al weg) om te kiezen welke en waar best een excursie dient gepland te worden. Desondanks was het een leuke vakantie waar we ook heel wat fantastische reisgenoten mochten ontmoeten. Bedankt Blauwe Vogel, Patsy en Danny voor de mooie reis! Familie Schelkens Patrick - Ost Gilberte.

Nuttig 4 • Nutteloos 1

BruyninckxJanneke BruyninckxJannekeBeginner • 1 review(s)

5 29/03/2016

Zopas terug van een mooie vakantie met de Costa Favolosa. We hebben een mooie week gehad, ondanks de tegenslag met het vliegtuig, ` daarentegen heeft Costa al het mogelijke gedaan om onze teleurstelling te compenseren inclusief een heel mooie Cash return… Tevens de goede organisatie om logistiek de terugkeer te organiseren ! Maar waar ik vooral de nadruk wil opleggen is de FANTASTISCHE prestatie van de begeleiders Danny en Patsy hetgeen deze mensen deden was nooit gezien ( en we hebben al wat Blauwe-Vogel reizen achter de rug ) prestaties om ons het toch nog zo aangenaam en praktisch mogelijk te maken; alhoewel je misschien wel reacties van enkelen zult krijgen die er anders over denken…geloof hen niet. dat zijn zeveraars en ik weet zeker… in de minderheid ! Bruyninckx Jan Vervliet Hilde Drabstraat 118 2640 Mortsel.

Nuttig 4 • Nutteloos 3

Lepoitre LepoitreBeginner • 1 review(s)

5 26/03/2016

Net terug van Thailand. ( 25/3/2016 ) Dikke chapeau voor het Blauwe Vogel-team. We werden vakkundig ingelicht over de RAMP die er in Brussel plaatsvond. Wegens sluiting van brussels airport, moesten we noodgedwongen 2 nachten langer in Bangkok blijven. Het kantoor heeft alle kosten op zich genomen : chapeau. We zijn dan ffiinaal geland in Parijs en daar stond netjes een bus op ons te wachten. In Leuven werden we dan terug gebracht. Rondreis Thailand was al dik in orde, maar een grote pluim voor het BV-team : alles werd bijzonder professioneel geregeld, zonder extra kosten voor de reiziger. Dat verdient respect. Ons gaan ze nog veel zien in Sint-Truiden ! Dhr. en Mevr Lepoitre - Heist.

Nuttig 6 • Nutteloos 0

Harryvermeulen456 Harryvermeulen456Beginner • 1 review(s)

5 15/03/2016

Zuid Afrika was in 1 woord S U P E R Baie dank voor onze 5 sterren gids KLAASKE. Wat een liefde voor zijn land, zijn behulpzaamheid was grenzeloos. Merci Klaaske voor deze prachtige reis, de mooiste ooit ! Harry & Francine Vermeulen - Dessers / Sr Genesius Rode.

Nuttig 13 • Nutteloos 0

Reviews in andere talen

| English : 4 reviews |

Score :

Uw ervaring uit eerste hand helpt. Bedankt!

Uw mening heeft een belangrijke invloed op de de keuze van andere gebruikers op deze site. Bovendien opent het de conversatie met de uitbater die mogelijk met uw opmerkingen rekening kan houden om zo zijn service te verbeteren. Daarom vragen wij om onderstaande regels te respecteren. Wees Eerlijk en objectief. Berschrijf uw ervaring zoals u ze heeft ondervonden. Beleefd. Vermijd agressief taalgebruik, zelfs al had u een negatieve ervaring met de zaak in kwestie. Eerlijk in uw review wanneer u uitbater of werknemer bent op de plaats waarover u een review schrijft. Gelieve niet: Negatieve reviews te publiceren met als enig doel de uitbater te schaden. Mensen persoonlijk aan te vallen Reviews te kopieren van gelijkaardige websites

Er is geen verdere informatie over deze plaats

Er zijn geen artikels gelinkt aan deze plaats

Er zijn nog geen video gelinkt aan deze plaats

De Blauwe Vogel

Diensten Reisbureau in Sint-Truiden

Openingsuren

Deze zaak heeft (nog) geen openingstijden

Open op zondag ?

Deze zaak heeft (nog) geen openingstijden

Handige links

Website : deblauwevogel.be